
WEICON'da Sürdürülebilirlik

Kimya ve sürdürülebilirliğin bir arada olması mümkün mü?
Uluslararası alanda faaliyet gösteren aile şirketimiz 70 yılı aşkın süredir kimyasal ürünler üretmektedir. Üretim, onarım, bakım ve servis alanlarında kullanılan yapıştırıcı ve sızdırmazlık ürünlerimizle dünya endüstrilerini çalışır halde tutuyoruz. Ancak burada haklı ve kaçınılmaz olarak şu soru ortaya çıkmaktadır: Bir kimya şirketi olarak sürdürülebilir bir şekilde hareket edebilir miyiz?
Buna cevabımız çok net bir şekilde evettir. Günümüzde her şirketin sürdürülebilirlik konusuna ciddi bir şekilde bakma sorumluluğu vardır. Ve her şirket, gelecek nesillerin de yaşamaya değer bir geleceğe sahip olmalarını sağlamak için imkanları dahilinde önlemler alabilir.
Bu sayfada WEICON olarak sürdürülebilirlik konusunu nasıl ele aldığımızı açıklıyoruz. Anlamlı bir bugün için hangi büyük ve küçük önlemleri aldığımızı ve umut dolu bir yarını şekillendirmeye yardımcı olacak yeni şeyleri nasıl başlattığımızı gösteriyoruz.


"Bugün hala sürdürülebilirlikle bir ilgisi olmadığını düşünen herhangi bir şirket, bunun neyle ilgili olduğunu anlamamıştır."
ANN-KATRIN WEIDLING, WEICON GENEL MÜDÜRÜ
Biz ne yapıyoruz?

CO2'den kaçınmak ve azaltmak

Enerjinin bilinçli bir şekilde kullanımı

Plastik yerine karton

Bisiklet kiralama & E-mobilite

Sürdürülebilir araç yelpazesi

Kağıt dağınıklığı yerine dijitalleşme

Yağmur suyu toplayın

Küçük adımlar bile önemlidir

Reklam malzemesi yok
EcoProfit Firma


Sürdürülebilirliğin bir bütün olarak ele alınması
WE Care Sürdürülebilirlik Raporu
Sürdürülebilirlik Raporumuz 2024'ü sunmaktan memnuniyet duyuyoruz.

Sosyal İşler
Sürdürülebilirlik, çevresel hedeflerin gerçekleştirilmesinden çok daha fazlasıdır. Sosyal konular da (ekoloji ve ekonominin yanı sıra) üç sütundan biridir. 2017'den beri dünyanın dört bir yanındaki hayır kurumlarını destekliyoruz. Bunlar arasında çevreye, insanlara ve hayvanlara kendini adamış kuruluşlar yer almaktadır. Bağışlarımızın nereye gideceğine çalışanlarımız karar verir.

Gelecek ne getirecek
Sürdürülebilir eylem, bir noktada işaretleyebileceğiniz bir yapılacak iş değildir. Aksine, sürdürülebilir eylem ebedi bir süreçtir.
Mükemmel olmadığımızı ve çevreye daha da duyarlı hale gelmek için yapmamız gereken pek çok düzenleme olduğunu biliyoruz.
Tutkalı birdenbire şekere dönüştüremeyiz, ancak çeşitli konuların ve süreçlerin uygulanmasını sürekli olarak gözden geçiriyoruz. Örneğin, şu anda mevcut binalarda daha fazla enerji verimliliği önlemi almayı düşünüyoruz. Buna aydınlatma, iklimlendirme, ısıtma vb. alanlarda yeni teknolojilerin kullanılması veya fotovoltaik sistemlerimizin genişletilmesi de dahildir.
Sürdürülebilirlik ve çevre yönetimi karmaşık ve zaman alıcıdır. Bu nedenle WEICON, EHSC (Çevre + Sağlık + Güvenlik + Uyum) yönetim ekibimizin bir üyesi olarak bu konudan sorumlu meslektaşımız Henning Voß'a sahiptir.


„Bir kimya şirketi olarak bile sürdürülebilirlik konusunda yapabileceğimiz çok şey var. İmkânlarımız dâhilinde nelerin mümkün olduğunu meslektaşlarımla ve dışarıdan profesyonellerle düzenli olarak değerlendiriyorum.“
HENNING VOß, WEICON'DA EHSC YÖNETİMİ BAŞKANI
Sürdürülebilirliğin A-Z'si
Anfangen (Başlangıç)
Adım at! Sadece başlayın. İklim koruma söz konusu olduğunda yanlış yapabilir misiniz? Bazı firmalar iyi niyetlerine rağmen sürdürülebilirlik önlemleri konusunda geri adım atma eğiliminde olmaktadır. Ancak yanlış bir şey yapmaktan korktuğunuz için hiçbir şey yapmıyorsanız, kesinlikle yanlış bir şey yapıyorsunuz demektir!
Bilanzieren (Bilanço)
Tüketimimiz (enerji veya yakıt tüketimi gibi) emisyon faktörleri kullanılarak CO2 eşdeğerine dönüştürülür. Bu rakam, iklim koruma stratejimizin dayandığı emisyon dengesinin sonucudur: örneğin bir ton metan, 25 ton CO2'ye eşdeğerdir.

Corporate Carbon Footprint (Kurumsal karbon ayak izi)
Fokus Zukunft GmbH & Co KG ile birlikte, 2022 yılında Almanya'daki kurumsal karbon ayak izimizi Sera Gazı Protokolü temelinde ölçtük. CO2 ayak izi Kapsam 1, 2 ve 3 olarak ayrılmıştır. Kapsam 1, kendi ürettiğimiz tüm emisyonları içerir (örneğin, kendi tesislerimizde yanma sonucu oluşan emisyonlar). Kapsam 2, satın alınan enerji (ör. elektrik) ile ilişkili emisyonları içerir. Kapsam 3 ise üçüncü taraflarca sağlanan hizmetlerden ve satın alınan girdilerden (örn. iş seyahatleri, kağıt tüketimi, vb.) kaynaklanan emisyonları içerir. Almanya'daki karbon ayak izimizi mümkün olduğunca kapsamlı bir şekilde hesaplamaya çalıştık - ancak, tüm değer zinciri boyunca tüm süreçler bilinmediği veya tarafımızdan etkilenemediği için Kapsam 3 emisyonları yalnızca kısmen dengelenebilir.
Chemie (Kimya)
Ürünlerimizin çoğu, onlara yüksek yapışma mukavemeti veya hava koşullarına karşı özellikle yüksek direnç gibi spesifik özellikler kazandıran kimyasal maddelere dayanmaktadır. Ürünlerimiz için birçok yasal gerekliliğe çok dikkat ediyor ve bunları çevresel uyumluluk açısından da kendi katı standartlarımıza göre analiz ediyor ve değerlendiriyoruz.
Digitalisierung (Dijitalleşme)
Artık pek çok şirket, süreçlerin dijitalleştirilmesinin pek çok alanda CO2 tüketimini azaltabileceğinin farkına varmış durumda. Dijitalleşme konusunda da halihazırda bir dizi önlem almış durumdayız. Örneğin, fatura dosyalama ve personel yönetimimizi kağıtsız hale getirdik, depodaki ve sevkiyat işlemlerindeki süreçleri dijitalleştirdik ve birçok yüz yüze etkinliği dijital toplantılarla değiştirdik.

Employer Branding (İşveren markası)
Emisyonları gönüllü olarak azaltmak ve kaçınılmaz emisyonları dengelemek, çalışanlarımız, tedarikçilerimiz ve müşterilerimiz arasında kaynakları nasıl kullandığımız konusunda farkındalık yaratır. Kendimizi sürdürülebilir bir işveren olarak konumlandırmak, işveren markası stratejimizin ayrılmaz bir parçasıdır.

Fahrrad (Bisiklet)
Bisiklet kiralama programımız, çalışanlarımıza çevreyi kirletmeden işe gitme fırsatı vermektedir. Elbette, uzakta yaşayan meslektaşlarımız hala arabalarına bağımlılar, ancak birçok Münster sakini bize bisikletle geliyor - bisiklet şehrimize yakışır şekilde.

Ganzheitlich (Bütünsel)
İklim değişikliği ile mücadelede ciddi olanlar sadece iklim sertifikaları yoluyla CO2 telafisine bel bağlamazlar. Yalnızca CO2'den kaçınma, azaltma ve dengelemeden oluşan iklim nötrlüğü üçlüsüne bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşan şirketler, zararı sınırlamaktan daha fazlasını yaparlar.

Homeoffice (remote work)
Evden çalışmak, birçok çalışanımızı işe arabayla gitmek zorunda kalmaktan kurtarıyor; bu da hem çevre hem de bütçe için olumlu.
Internationaler Klimaschutz (Uluslararası iklim koruma)
İklim değişikliği küreseldir, bu nedenle CO2'nin dünyanın neresinde dengelendiği önemli değildir. Uluslararası hukuk açısından bağlayıcı olan Kyoto Protokolü, sera gazı emisyonlarını önleyen veya depolayan iklim koruma projelerinin en ekonomik oldukları yerlerde gerçekleştirilmesini öngörmektedir. Bu nedenle birçok proje, ekonomik, sosyal ve ekolojik durumun iyileştirilmesine katkıda bulunmayı amaçlayan yeni sanayileşen ve gelişmekte olan ülkelerde yürütülmektedir.
Junges Team (Genç ekip)
WEICON'da çok sayıda genç çalışıyor. Almanya'daki genel merkezimizde yaş ortalaması 37'dir. Sürdürülebilirliğin özellikle yeni nesil için giderek daha önemli hale geldiği ve işveren seçiminde de rol oynayabileceği bir sır değil. Bir şirketin bu sorunu ele alması için daha fazla neden var.
Klimaschutzzertifikate (İklim koruma sertifikaları)
Genel olarak, iklime zarar veren kaçınılmaz emisyonların veya sera gazlarının sertifikalı telafi projeleriyle dengelenmesi halinde bir şirket "iklim açısından nötr" olur. Münster'deki yönetimimiz için 2022 ve 2023 yılları için iklim koruma sertifikaları aldık. Gelecekte düzenli olarak yeniden sertifikalandırmalar gerçekleştirecek ve CO2 emisyonlarını azaltarak ve önleyerek iklim korumasını teşvik etmeye devam edeceğiz.
Kommunikation (İletişim)
İyilik yapın ve bunun hakkında konuşun. Birçok şirket, yeşil badana yapmakla suçlanmaktan korktuğu için sürdürülebilirlik önlemleri hakkında açıkça konuşmaktan çekinmektedir. Dürüst ve şeffaf iletişim, diğer şirketlere ilham vermeye ve onları da harekete geçmeye teşvik etmeye yardımcı olabilir.
Langfristig (Uzun vadeli)
İklim nötrlüğümüzü pazarlama amacıyla satın almıyoruz. İlave azaltım ve kaçınma tedbirleri uygulayarak, iklimin korunmasına ve yaşamaya değer bir geleceğe uzun vadeli katkıda bulunma konusunda ciddi olduğumuzu göstermek istiyoruz.
Messen (Fuarlar)
Fuarlarındaki varlığımızı azalttık, böylece bir dizi uçuştan, otel konaklamasından ve kat edilen kilometreden tasarruf ettik. Şu anda yurt içi fuarlarımızı en önemli dört ya da beş fuara indirmiş durumdayız.
Nachhaltigkeitsziele der Vereinten Nationen (Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri)
Birleşmiş Milletler sürdürülebilir kalkınma için 17 hedef belirlemiştir. Hedefler sürdürülebilirliğin üç ayağını da (çevresel, ekonomik ve sosyal) dikkate almakta ve iklim değişikliğiyle mücadeleyi de içermektedir.

İklim-nötr şirket sertifikamızla, Türkiye'de sürdürülebilirlik hedeflerinden üçünü içeren bir telafi projesini destekliyoruz:

ÖPNV (TOPLU TAŞIMA)
Endüstriyel bir bölgede yer almamıza rağmen, yakındaki bir otobüs durağı aracılığıyla toplu taşıma araçlarına doğrudan bağlıyız. Çeşitli sektör derneklerinde, örneğin toplu taşımayı daha da cazip hale getirmek için otobüs seferlerinin sıklığının artırılması için sürekli kampanya yürütüyoruz.
People – Planet – Profit (İnsanlar - Gezegen - Kâr)
Bu terimler sürdürülebilirliğin üç ayağını temsil etmektedir (Almanca'da Soziales, Ökologie, Ökonomie olarak adlandırılmaktadır). Şirketler, sürdürülebilir eylem için kılavuz ilkeler oluşturmak üzere bu üç eşit derecede önemli sütunu kullanabilir. Bu şekilde, bir toplumun ekolojik, ekonomik ve sosyal performansı sağlanacak ve geliştirilecektir.
Quality (Kalite)
Kaliteye büyük önem veriyoruz. Başka bir deyişle, hem yüksek kaliteli içeriklere hem de ürünlerimizin kullanışlılığına dikkat ediyoruz. Çevreye zararlı ya da teknik açıdan katma değer sunmayan ürünleri ürün gamımıza dahi dahil etmiyoruz.
Reduzieren (Azaltma)
Değer zinciri boyunca birçok noktada CO2 etkimizi azaltıyoruz. CO2 emisyonlarını azaltmaya yönelik özel önlemleri bu sayfada açıklıyoruz.
Spenden (Bağışlar)
2017'den beri dünyanın dört bir yanındaki hayır kurumlarını destekliyoruz. Bunlar arasında çevreye, insanlara ve hayvanlara kendini adamış kuruluşlar yer almaktadır. Bağışlarımızın nereye gideceğine çalışanlarımız karar verir.
Treibstoff (Yakıt)
Araç filomuz büyük miktarda benzin ve dizele ihtiyaç duymaktadır. Bu nedenle Almanya'daki araç filomuzu kademeli olarak rejeneratif tahriklere dönüştürüyoruz.

Umverpackungen (Dış ambalaj)
Plastik blister ambalajları 2020 yılının başında ürün yelpazemizden çıkardık. O zamandan beri WEICON ALETLERİMİZİ geri dönüştürülebilir karton kutularda paketleyerek her yıl yaklaşık altı ton plastik tasarrufu sağlıyoruz.
Daha fazla bilgi edinin
Unternehmenswerte (Kurumsal değerler)
Bir şirket olarak, günlük eylemlerimize rehberlik eden belirli değerleri temsil ediyoruz. Kurumsal değerlerimiz arasında saygı, açıklık, dayanışma, iletişim ve güvenilirliğin yanı sıra sorumluluk ve sürdürülebilirlik de yer almaktadır. Sorumlu ve sürdürülebilir davranış bizim için çok önemlidir, bu nedenle bugüne kadar aldığımız önlemlere ek olarak sürdürülebilirlik konusundaki eylemlerimize odaklanmaya devam ediyoruz.
Vermeiden (Kaçınma)
CO2'den kaçınma her sürdürülebilirlik stratejisinde göz önünde bulundurulmalıdır. Çünkü bir ton CO2'yi dünyanın başka bir yerinde dengelesek bile, bu bir ton CO2 olarak kalır. Bu nedenle şirketimizde sürdürülebilirlik açısından potansiyel olarak optimize edilebilecek mevcut süreçleri düzenli olarak inceliyor ve değerlendiriyoruz.
Work-Life-Balance (İş-yaşam dengesi)
Bizim için sürdürülebilirlik aynı zamanda bir kaynak olarak insanlara bilinçli bir şekilde dikkat etmek anlamına geliyor - ve biz bunu şirket içinde zaten yapıyoruz. Örneğin, çalışanlarımızın iyi bir iş-yaşam dengesinden faydalanmalarını sağlıyoruz.
X-, Y- und Z-Generation (X, Y ve Z kuşağı)
WEICON 1947 yılında kurulduğunda, çevre konuları birçok şirkette oldukça ikincil bir rol oynuyordu. Kendimizi bunun dışında tutamayız. Ancak gelecek Y ve Z kuşaklarıyla birlikte, sürdürülebilirlik konusu WEICON'da da giderek daha önemli hale geliyor. Y kuşağından biri olan Genel Müdür Ann-Katrin Weidling, aile şirketimizin dördüncü kuşağını temsil ediyor. WEICON'un iklimin korunmasına kendi katkısını yapması onun için çok önemli.
Ziele (Hedefler)
Sürdürülebilir eylem, bir noktada işaretleyebileceğiniz bir yapılacak iş değil, sürekli bir süreçtir. CO2 emisyonlarımızı mümkün olduğunca azaltmak için kendimize sürekli yeni hedefler koyuyoruz.